outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van ilona brienen - WaarBenJij.nu outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van ilona brienen - WaarBenJij.nu

outback

Blijf op de hoogte en volg ilona

31 December 2015 | Australië, Alice Springs

Omdat de route die ze normaal nemen gesloten was ( er was op 3 dagen netzo veel regen gevalgevallen wat er normaal in een half jaar daar valt) maar hier door moesten we wel in een dag aardig wat kilometers kloppen (780km) maar wel een nachtje meer in het rotshotel en een nachtje minder kamperen. Cooper pedy is een opalmijn dorpje en hebben hier dus twee nachten gezeten. Nog even een wandelingetje gedaan bij meer als 40 graden en geen schaduw. Zes zeven liter water is hier niks. En we hebben kerstavond hier gevierd. Na cooper pedy zijn we naar de kings canyon gegaan waar we onze tenten hebben op gezet en waar de dingos gewoon tussen de tenten door liepen. Onze eerste kerstdag dineer was een aussie bbq (lekker) sochtens vroeg van ons matje want hadden weer een hike van twee uur. En in de outback wil je dat niet smiddags doen temp dik boven de 40 graden en vliegen vliegen ik werd er zelfs cranky van. Na onze grote hike hebben we alles weer moeten inpakken en onze tocht verder gezet richting de uluru. In de outback klop je aardig wat km in de bus dus hebben we ons bezig gehouden met dode dieren te spotten en roadtrains. Om er een twist aan te geven hebben we er maar van gemaakt dat de dieren die we levend gezien hebben ook dood wilde checken is niet gelukt. Toen we dit beu waren zijn we vliegen cricket gaan spelen (bestuurder helemaal blij NOT) en als laatste tegenliggende voertuigen tellen. Gemiddeld 20 per 250km. Maar om even terug te komen op uluru hier hebben we de sunset en sundown gezien erg mooi (wel pokken vroeg van ons matje af) na de zonsopgang zijn we naar de olgas geweest en hebben hier weer een hike van 3 uurtjes gedaan was zeer mooi. Daarna hebben we ons tentje weer afgebroken en richting alice springs vertrokken waar we savonds op de ghan ( nachttrein) zijn gestapt. En dit was kort samengevat de outback

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Mijn eerste reis

30 dagen rondreis

Recente Reisverslagen:

31 December 2015

kakadu/darwin

31 December 2015

outback

31 December 2015

van Melbourne naar adalaid

31 December 2015

van sydney naar Melbourne

12 December 2015

dag twee sydney
ilona

hallo, ik ben Ilona, ik heb altijd al graag willen reizen. Veel verschillende landen bezoeken zoals Peru, Thailand, Amerika, en vooral verschillende culturen opsnuiven. Ik begin eind van het jaar met mijn eerste grote reis, naar Australie, dit is een lang gekoesterde wens. Ik heb deze blog zodat vrienden en familie me tijdens mijn reizen stap voor stap kunnen volgen. Hoop dat iedereen er net zo veel plezier aan beleefd als ik.

Actief sinds 01 Nov. 2015
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 3521

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 07 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: